Îmi sclipesc ochii când văd leandri, Roma e un desert pentru ei din punctul acesta de vedere, dar Atena a fost așa, un tort cu cireșe multe. Cam asta am văzut uitându-mă la tufele imense de leandru.

Nu mă suisem în avionul spre Atena cu prea multe așteptări, dar m-am întors cu un feeling foarte bun. Și nu doar pentru că a fost o experiență plăcută, ci una care chiar m-a impresionat pe alocuri.

Prima parte cu care mi-a cucerit inima a fost atmosfera italienească, aș zice (deși cred că mediteraneană e un cuvânt mai potrivit), din cartierele lor.

Dacă aș fi ajuns pe o stradă dintr-un cartier rezidențial de la ei fără să știu pe unde sunt – aș fi putut să mă păcălesc destul de ușor și să răspund că sunt în Roma. Dar nu, nu doar Roma are cartiere cu străzi în pantă sau foarte în pantă, cu blocuri care arată frumos, apartamente cu terase generoase, vegetație mai peste tot și scutere la orice colț.

36878479_10156506343234910_1357042531178643456_n

Așa am făcut cunoștință în prima seară cu cartierul în care am stat – care nu se afla într-o zonă turistică. Am stat în Zografou de unde se ajunge în centru cu metroul – 2 stații sau pe jos. Eu sunt genul de turist căruia îi place să meargă cât mai mult pe jos. Așa că drumul de 30-45 de minut per piedes nu m-a deranjat deloc.

Pe lângă asta, orașul are o mulțime de locuri romantice sau cu o atmosferă faină.

Și până aici v-ați dat seama de ce unul din părinți ar fi Roma, nu?

A, da, poate și traficul e moștenit de acolo. E una din trăsăturile acelea luate de la părinți, dar care la copil se manifestă mai intens și mai rău. Vorba prietenei mele: dacă plecăm de aici fără să ne calce ceva pe trecerea de pietoni, e o realizare. Iar semafoarele țin foarte puțin. Dacă trebuie să treci un bulevard lat, cu mai multe benzi pe sens…păi ai nevoie cam de 5 minute.

En fin, romantismul Atenei dispare când dai de trotuare sau străzi care arată mai rău decât în București. Sau când oricine te servește se comportă ca un funcționar din instituțiile publice. Sau când îți vine rândul și persoana care trebuie să te ajute începe să vorbească la telefon. Sau când nu dai de nimeni care să vorbească engleza fluent. Long story short – punctăm mai bine la mai multe capitole decât oamenii din leagănul civilizației moderne. Cât de ironic, nu?

Cam așa mi-a părut Atena – un combo între romantismul Romei, haosul italienesc, atmosfera mediteraneană, delăsarea autorităților de la noi și locurile hip din București sau alte orașe.

Trecând peste capitolul impresii generale, să vă spun și pe unde am fost.

Acropolis și muzeul aferent

Cum încep din ce în ce mai puțin să bifez o mulțime de obiective turistice pe excursie, Acropolis a fost singurul care și-a făcut loc în acest city-break.

Mi-a plăcut arhitectura muzeului, nu mă gândeam că este atât de modernist, iar dacă Acropole este cocoțat pe un deal de unde vezi toată Atena – mi-a intrat și el la suflet.

Plaka

Obiectivele turistice încep să aibă mai puțin loc în excursiile mele, pentru că îmi plac mai mult plimbatul pe jos, statul la o cafea și descoperirile aleatoare. Plaka nu a fost o descoperire aleatoare, este recomandată mai prin toate ghidurile turistice. Dar străduțele ei sunt pline de surprize: ba o terasă pe scări, ba un leandru mare, ba o alee nepavată și liniștită. Este locul meu favorit, care ar trebui vizitat și pe zi, și pe noapte.

Processed with VSCO with s3 preset

Plajă

Dacă tot eram aproape de mare am zis să dăm o fugă și până la plajă. Noi am mers la Kalamaki, pe principiul hai unde e cel mai aproape. Nu e o plajă wow, dar e fără plată, iar pentru o zi a fost ok. La o aruncătură de băț mai încolo, încep și alte plaje mai frumoase/curate.

Chiar și pe lângă Kalamaki sunt câteva private care arată binișor.

Yummy stuff – Bairaktaris, Yisemi și Le Greche

Aveam pe listă câteva recomandări, dar întâmplarea face că în seara în care am aterizat noi, era grevă la metrou. Am luat taxiul până la cazare și am nimerit un taximetrist vorbăreț, chiar cel mai bun vorbitor de limbă engleză întâlnit de noi în Atena :))
Așa am aflat de Bairaktaris, our go-to place pentru acoperit fața cu un souvlaki. Nu doar că era extrem de bun, dar și prețul ne ungea pe suflet (2,7 EUR). Noroc că am stomac de fată, altfel m-aș fi aruncat la câte 2 porții/rundă.

Din seria cu ce ne-am mai înfundat este și portokalopita de la Yisemi. O porție ar ajunge pentru 2 persoane, dar când ai blat însiropat și coajă de portocală confiată sub blat, de ce să te mulțumelti cu puțin? Yisemi și locurile din jur au terase pe acoperișul clădirilor, mai toate cu vedere spre Acropole. Chiar nu mă gândeam că Atena este un oraș așa romantic. Nu destul de romantic cât să împart portokalopita cu cineva.

Dacă aveți chef de înghețată bună sau alte dulciuri yum, încercați Le Greche.

Yisemi și Le Greche mi-au fost recomandate de Cătălina Penciu. Așa că, mulțumesc Cătălina!

Pentru fun: s.i.x. dogs și Ipinou 8

Sincer, nu mă așteptam ca Atena să aibă atâtea locuri hip. Unele chiar incredibil de frumoase, cum a fost s.i.x. dogs. Coktail-urile lor sunt absolut yum, iar grădina incredibil de frumoasă. Tot din seria nu mă gândeam că Atena e un oraș atât de romantic.

Din păcate de aici nu am nicio poză reușită, dar dacă vă plac locurile cu verdeață multă, copaci, luminițe și chiar și leagăne – go for it.

Un alt loc cool în care am ajuns este Ipinou 8, aflat pe strada Ipinou, o pietonală ușor complicat de găsit. Mi-a plăcut mult atmosfera relaxată a locului, am o slăbiciune pentru barurile în care oamenii stau și în picioare.

Cafenele – The Underdog și Tailor Made

Nu se putea să nu ajung eu și la o cafea bună, așa că am reușit să dau și pe la două cafenele.
Mi s-a părut interesant că în Atena, orice preparat pe bază de cafea se servește și rece. Așa că iced flat white a fost mai peste tot.

The Underdog este, cred, cea mai spațioasă cafenea în care am fost, după Bocca din Amsterdam. Ochiometric vorbind.

Iar Tailor Made se află într-o zonă foarte simpatică, cu multe străduțe pe care să vă plimbați cu cafeaua în mână.

Nu știu dacă mai e nevoie de concluzie, dar dacă vreți să fugiți undeva repede și să mai aibă și locuri faine, Atena este ce trebuie. Chiar o combinație interesantă între București și Roma 🙂